Samstag, 5. September 2015

ARD und Menschenrechte

Die Realität kann sich niemals ändern ohne ein spirituelles Konzept des Individuums. Und dazu [...] muss man einen jeden Menschen zu der Erkenntnis seiner Würde führen. Viele von den toten Frauen wären noch am Leben, wenn man ihre Würde respektiert hätte.1

 Manchmal trifft man auf Texte, die man gerne nicht gesehen hätte: HIER

Ob es bei der Abtreibung zum Töten kommt? Unwichtig.
Die Abtreibung löst sämtliche Probleme? Sicherlich.

Ich stelle dem Text mal ein Zitat gegenüber:

"For man, the right to life is the fundamental right. And yet, a part of contemporary culture has wanted to deny that right, turning it into an 'uncomfortable' right, one that has to be defended. But there is no other right that so closely affects the very existence of the human person! The right to life means the right to be born and then continue to live until one's natural end: 'As long as I live, I have the right to life.'

The question of conceived and unborn children is a particularly delicate yet clear problem. The legalization of the termination of the pregnancy is none other than the authorization given to an adult, with the approval of an established law, to take the lives of children yet unborn and thus incapable of defending themselves.[...]

Often the question ist presented as a women's right to free choice regarding the life already existing inside her, that she carries in her womb: the woman should have the right to choose between giving life or taking it away from the unborn child. Anyone can see that the alternative here is only apparent. It is not possible to speak of the right to choose when a clear moral evil is involved, when what is at stake is the commandment Do not kill!

[...]

It is necessary to recognize that, in this context, we are witnessing true human  tragedies. Often the woman  is the victim of male selfishness, in the sense that the man, who has contributed to the conception of the new life, does not want to be burdened with it and leaves the responsibility to the woman, as if it were 'her fault' alone. So, precisely when the woman most needs the man's support, he proves to be a cynical egotist, capable of exploiting her affection or weakness, yet stubbornly resitant to any sense of responsibility for his own action. These are problems that are well known not only in confessionals, but also in courts throughout the world and, more and more these days, in courts that deal with minors.

Therefore, in rejecting 'pro choice' it is necessary to become courageously 'pro woman,' promoting a choice that is truly in favor of women. It is precisely the woman, in fact, who pays the highest price, not only for her motherhood, but even more for its destruction, for the suppression of the life of the child who has been conceived. The only hones stance, in these cases, is that of radical solidarity with the woman. It is not right to leave her alone. The experiences of many counseling centers show that the woman does not want to suppress the life of the child she carries within her. If she is supported in this attitude, and if at the same time she is freed from the intimidation of those around her, then she is even capable of heroism. As I have said, numerous counseling centers are witness tho this, as are, in a special way, houses for teenage mothers. It seems, therefore, that society is beginning to develop a more mature attitude in this regard, even if there are still many self-styled 'benefactors' who claim to 'help' women by liberating them from the prospect of motherhood."2

1 Karol Wojtyła im Film Karol - Papst und Mensch
2 Pope John Paul II, Crossing the Threshold of Hope, p. 204-207

2 Kommentare:

  1. Soeben in die Kath. Bloggerliste eingebaut.
    HERZLICH WILLKOMMEN !

    www.bloggerliste.blogspot.de

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  2. Lieber dummer fuchs,
    Zwar ist mein englisch miserable doch ist auch offensichtlich,
    Dass das recht auf persönliche Unversehrtheit mit dem lebensrecht
    Des ungeborenen kollidiert. Ich persönlich bin davon überzeugt,
    Daß mir mein leben Nicht bei der Zeugung geschenkt Wurde
    Sondern seitdem jede Sekunde Meines lebens. Ich pochen nicht
    Auf das recht zu leben. Wenn ich es dennoch verteidige
    Dann in der Weise dass ich einem anderen sein Leben lasse
    Und es ihm schenke so sehr ich vermag Unter seiner Gegenwart Auch
    Zu leiden.
    Ich bin überzeugt die Natur das leben handelt schon lange so an mir.
    Und so bin ich auch ein überzeugter gegner des töten ungeborene Kinder
    Aber nicht um ein lebensrecht willen. Sondern solange ich darunter zu leiden
    Vermag. Also nicht weil es ein recht zu leben gebe welches nicht aus Liebe
    Oder sagen wir aus Gnade recht ist.
    Der größte menschentöter ist immer noch unübertroffen das leben selbst,
    Der nachwuchs lebt Von dem was ihm der vorwuchs gibt.
    Die Eltern sollen nicht auf kosten Der jüngeren leben.
    Der größte menschentöter ist ein kind .
    Es ist jenes welches gezeigt hat dass es alle Menschen leiden kann.
    Und in jedem Menschen mit und durch jeden Menschen möchte es zur
    Welt kommen Und erlitten werden So wie es nun einmal ist.
    Lebennehmend. Ich meine GOTT.
    Ich wehre mich sehr gegen einseitiges verteidigen des Menschenleben
    als wäre das selbstverständlich für alle Menschen ohne leid möglich.

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